آنچه در این مقاله می خوانید
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
دانشگاه تهران یکی از دانشگاههای برجسته در ایران و منطقه است و شهرت جهانی در زمینه آموزش عالی و تحقیقات علمی دارد. یکی از بخشهای برجسته این دانشگاه، دانشکده مدیریت است.
تاریخچه دانشکده مدیریت
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۱ تأسیس شد و به مدت بیش از نیم قرن در زمینه آموزش و پژوهش در حوزه مدیریت فعالیت داشته است. هدف اصلی این دانشکده، آموزش کارشناسان، کارشناسان ارشد و دکتری در رشته مدیریت و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در حوزه مدیریت است.
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برنامههای تحصیلی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار میدهد. این برنامهها شامل مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشتههای مختلف مدیریت مانند مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت اجرایی و مدیریت پروژه میشود. همچنین، دانشکده مدیریت به دانشجویان دیگر دانشگاه ها و هم چنین دانشجویان خود فرصتی برای شرکت در دورههای آموزشی و کارگاههای عملی در حوزه مدیریت و مهارتهای رهبری میدهد.
تجهیزات و امکانات
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران دارای تجهیزات و امکانات بسیار عالی برای دانشجویان خود است. این دانشکده دارای کلاسهای آموزشی مجهز و نوین، آزمایشگاههای مدرن، کتابخانه بزرگ و منابع الکترونیکی، مراکز تحقیقاتی و همچنین امکانات ورزشی و فرهنگی است.
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به عنوان یک مرجع علمی در حوزه مدیریت در ایران شناخته میشود. اساتید و دانشجویان این دانشکده در زمینه پژوهشهای علمی فعالیت میکنند و تلاش میکنند تا با مطالعات خود به توسعه علوم مدیریت و حل مسائل کسب و کار کمک کنند.
دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با برنامههای تحصیلی گسترده، تجهیزات برجسته و اساتید و دانشجویان متخصص، یک مرکز آموزش و پژوهش برتر در حوزه مدیریت است. این دانشکده به دانشجویان خود فرصتی مناسب را برای یادگیری و توسعه مهارتهای مدیریتی فراهم میکند. این دانشکده با تمرکز بر توسعه مهارتهای مدیریتی دانشجویان و ارتباط نزدیک با صنعت و بازار کار، در کشور به عنوان مرجعی قابل اعتماد در زمینه مدیریت شناخته میشود.
توصیه میشود که برای اطلاعات دقیقتر و کسب اطلاعات مورد نیاز، با دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تماس بگیرید و یا به سایت رسمی آن مراجعه کنید.
- وبسایت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران: www.management.ut.ac.ir/fa
پذیرش دکتری تخصصی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
پذیرش مقطع دکتری در دانشگاه تهران دارای دو روش مختلف است: پذیرش بدون آزمون که مخصوص دانشجویان استعداد درخشان می باشد و پذیرش با آزمون که از طریق آزمونی که وزارت علوم هر ساله برگزار می کند اقدام به جذب دانشجو می کند. در ادامه هر یک از این دو روش را تشریح خواهیم کرد.
در روش پذیرش بدون آزمون، تمرکز بر سوابق آموزشی و علمی داوطلبان است. دانشگاه تهران این روش را برای جذب استعدادهای درخشان استفاده میکند.
در روش پذیرش با آزمون که بخش قابل توجهی از دانشجویان دکتری دانشگاه تهران از طریق این روش وارد دانشگاه میشوند، داوطلبان پس از کسب رتبه لازم و نمره کافی در آزمون کتبی، برای مصاحبه به دانشگاه دعوت میشوند. با شرکت در مصاحبه و کسب نمره حدنصاب مورد نیاز، داوطلبان در پذیرش نهایی دانشگاه شرکت میکنند. نمره نهایی آنها با تأثیر 50 درصد آزمون کتبی و 50 درصد مصاحبه تعیین میشود و در صورت کسب نمره لازم، پذیرش خواهند شد.
نمره مصاحبه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به شرح زیر تعیین میشود:
۱- مصاحبه علمی و سنجش عملی (تا ۳۰ امتیاز)
- ارزیابی تخصصی (تا ۲۰ امتیاز)
ارزیابی تخصصی بر اساس مصاحبه علمی در موضوعات تخصصی با لحاظ نمرات دروس تخصصی مرتبط در مقاطع تحصیلی قبلی و قرائت، ترجمه و درک متون تخصصی یکی از زبان های خارجی، متناسب با رشته
- ارزیابی عمومی (تا ۱۰ امتیاز)
ارزیابی عمومی داوطلبان بر اساس انگیزه های فردی، توانایی تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به پرسش ها، موضوع و کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد و… .
۲- ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (تا ۲۰ امتیاز):
- سوابق آموزشی
– معدل کل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد با توجه به کیفیت دانشگاه محل تحصیل
– گواهی معتبر زبان
- سوابق پژوهشی و فناوری
- مقالات علمی و پژوهشی، چاپ کتاب، کسب رتبه در المپیادهای علمی، اختراع، اکتشاف و ….
حدنصاب نمره مصاحبه دکتری مدیریت دانشگاه تهران
دانشگاه تهران سالانه حدنصاب نمره مصاحبه را اعلام میکند که داوطلبان برای پذیرش در این دانشگاه باید حداقل آن نمره را در مرحله مصاحبه کسب کنند، در غیر اینصورت امکان پذیرش آنها وجود ندارد. این نمره که به عنوان کف نمره مصاحبه در نظر گرفته میشود، حدنصاب نمره مصاحبه نامیده میشود.
سوالات متداول
آدرس سایت این دانشکده برابر است با : www.management.ut.ac.ir/fa
مدیریت آموزشی، مدیریت بازرگانی ( بازاریابی )، مدیریت دولتی ( رفتار سازمانی – مدیریت منابع انسانی )، مدیریت سیستم ها، مدیریت منابع انسانی، مدیریت رسانه ای، مدیریت مالی، مدیریت بازاریابی بین المللی، رفتار سازمانی